Nu var det ett tag sedan vi fick några nyheter angående truppen så då är det ju skönt att Sportchef Niklas Söderström kommer med 4 nyheter på ett bräde. 3 förlängningar och en uppflyttning från J20.
-Melker Emvall förlängt och blir senior detta år. Vi tror och hoppas att han fortsätter utvecklas och tar nästa kliv i år. Han är bra skolad och är målmedveten och en väldigt ödmjuk kille som har mycket i sig.
-Tim Bergström förlänger också. En back som har mycket hockey i sig och som vi tror mycket på inför nästa säsongen.
-Melker Pettersson också förlängt. Han gjorde en bra första seniorsäsong och har både storlek och spelförståelse som sina största styrkor. Kan bli riktigt nyttig för oss kommande säsongen.
-Vi lyfter upp Elton Lindeborg från J20. Han var med en hel del redan denna säsongen. Finns en stor uppsida på honom som vi hoppas få se redan kommande säsongen.
Alla avtal är skrivna på 1 år.







