Årsmöte 2019

Det sköna junivädret lockade utanför, men ett trettiotal tappra hade ändå letat sig till Halmstad Arena och till Hammers årsmöte, där Mikael Haglund, ledamot i Svenska Hockeyförbundets förbundsstyrelse i år igen ledde årsmötet.

En mångsidig verksamhet, en ekonomi i balans och en stark vilja att utvecklas som förening och klubb blev kvittot för både verksamhetsberättelsen och årsredovisningen för verksamhetsåret 2018 – 2019, och Hans-Erik Backman presenterade verksamhetsplanen och en försiktigt optimistisk budget som bägge följer den långsiktiga ambitionen att ta en plats i Allsvenskan år 2023. I enlighet med de auktoriserade revisorernas rekommendation beviljades sittande styrelse ansvarsfrihet.

Till ordförande för 2019 – 2020 valdes Hans-Erik Backman. Anette Pärna fortsätter som ledamot, medan nya ledamöter i styrelsen är Johan Gustafsson, Cristian Hallin och Johan Sahlin. Till suppleanter valdes Håkan Strömqvist och Ylva Källman.

Till valberedning återvaldes Tim Velegi och Patric Herrlin, medan Magnus Nordh valdes in som ny ledamot.

Senaste inlägg

Vi är inte här just nu men skicka ett meddelande så återkommer vi snarast!

Inte läsbart? Få ny text. captcha txt